20/02/2018

Geen gehoor?

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Praktijk SpiegelRuimte, psycho-pastorale begeleiding
Leef je geloof: Geen gehoor?











Er klonken in die tijd zelden woorden van de Heer
en er braken geen visioenen door.
1 Samuël 3:1 

De stem van God meer horen.
Zie jij daar naar uit?
Zou jij dat graag willen?
In de tijd van Samuël klonken
nog zelden woorden van de Heer.
Er braken geen visioenen meer door.
Niet omdat God niet van zich wilde laten horen,
maar omdat het volk zelf onbereikbaar was.
Ze hadden het te druk met andere dingen.

Soms probeert iemand je keer op keer te bellen,
maar hij krijgt maar geen gehoor.
Of je neemt bewust niet op
of je blijkt niet online te zijn.
En dan kan zo iemand proberen wat hij wil
maar hij krijgt geen contact met jou.

Wanneer jij niets van God hoort
kan de oorzaak ook liggen aan jouw kant.
God zoekt wel het contact met jou,
maar Hij vindt geen gehoor.
Je hebt het veel te druk met andere dingen,
zodat je Zijn oproep niet hoort of bewust negeert.
Of  je bent niet online,
waardoor God niet tot jou door kan dringen.

God wil van Zich laten horen.
Zijn Woord is dicht bij ons.
God heeft gesproken door Zijn Zoon.
Zeer waarschijnlijk heb je een Bijbel in huis.
Laat jij God tot je spreken?
Lees jij trouw elke dag uit Zijn Woord?
Of heeft God ook bij jou moeite om gehoor te vinden?
En klinken er daarom nog zelden woorden van de Heer?

Lees je Bijbel.
Maak daar werk van.
Laat dat niet versloffen.
Leef in verbondenheid met God.
Zodat je kunt horen wat Hij tot je zegt.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!