13/02/2018

Eendrachtig samenzijn

Leef je geloof: Eendrachtig samenzijn
Leef je geloof: Eendrachtig samenzijn


















Elkana had twee vrouwen: Hanna en Peninna.
Deze twee lagen elkaar niet zo.
Pennina had kinderen, Hanna niet.
Maar Hanna kreeg ieder jaar het mooiste stuk
van het offervlees om te eten van haar man.
Want hij had haar lief, ook al had ze geen kinderen.
Peninna zag in Hanna daarom haar rivale.
Ze treiterde en vernederde haar met het feit
dat Hanna geen kinderen had en zij wel.
En dan was Hanna in tranen.
En dat alles gebeurde tijdens de jaarlijkse offermaaltijd.
Wat bedoeld was als een vreugdemaaltijd,
werd een maaltijd van jaloezie en concurrentie.
Zo had God het niet bedoeld.

Ook wij mogen bij God zitten aan de avondmaalstafel.
Een tafel waaraan we feestelijk mogen vieren
wat Christus voor ons heeft gedaan.
Laten we de feestvreugde niet bederven
door jaloezie en concurrentie.
Wees samen blij en vier samen feest uit dankbaarheid.
We mogen samen eten van de tafel van onze goede God.
Daar past geen rivaliteit en jaloezie bij.

Laten we als broeders en zusters eendrachtig samenzijn.
Met elkaar verbonden door één liefdesband.
Samen één zijn in Christus.
Ziet hoe lieflijk het is als we zo samen zijn.
Hoe goed is het, hoe heerlijk als broeders bijeen te wonen.
Daar geeft de Heer zijn zegen:
zijn heil en leven tot in eeuwigheid.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!