15/02/2018

Breng het bij God

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Praktijk SpiegelRuimte, psychopastorale begeleiding
Leef je geloof: Breng het bij God
















Thuis in Rama sliep Elkana met zijn vrouw Hanna en de HEER verhoorde haar.
Hanna werd zwanger en na verloop van tijd baarde ze een zoon.
Ze noemde hem Samuël, 'want ik heb hem van de HEER gevraagd.'
(1 Samuël 1:19,20)

Vrouwen willen graag moeder worden, de meesten althans.
Zorg, liefde en aandacht geven aan kinderen,
het is iets wat diep verweven zit in het vrouw-zijn.
Wanneer de vervulling van de kinderwens uitblijft,
dan geeft dat een diep verdriet in het leven van een vrouw.
Een pijn die ze altijd met haar meedraagt.

Ook Hanna bleef tot dusver zonder kinderen.
En ze werd daar ook nog mee getreiterd.
Hanna ging met haar verdriet en pijn naar God.
Ze stortte voor Hem haar hart uit.
En God verhoorde haar gebed.
Toen Elkana gemeenschap met Hanna had,
dacht de Here aan Hanna.
En Hanna werd zwanger en baarde een zoon.
Hanna ontving een groot geschenk van God.
Ze werd moeder van het kindje Samuël.

Kinderen neem je niet, kinderen krijg je.
Het is God die de moederschoot opent.
Wij moeten niet doen alsof wij daarover zouden gaan.
Alsof wij dat allemaal in de hand hebben.
Het is God die ons kinderen schenkt
en hen aan onze zorg en liefde toevertrouwd.

Wanneer jij worstelt met kinderloosheid,
ga daar dan biddend mee om.
Leg je kinderwens voor aan God.
Vertel Hem van je pijn en verdriet.
Vraag of Hij je moederschoot wil openen.
Zul je dan net als Hanna moeder worden?
Die garantie geeft God ons niet.
Maar je mag Hem altijd vragen.
God wil graag gebeden zijn.
Leg je diepe wens en verlangen in gebed bij Hem neer
en vertrouw Hem wat Hij ermee gaat doen.

Misschien worstel jij niet met een onvervulde kinderwens.
Worstel jij daarentegen met heel andere dingen.
Dan geldt voor jou hetzelfde.
Ga ermee naar God, vraag God om te voorzien.
Hij wil gebeden zijn, betrek Hem bij heel je leven.
Leg het maar in Zijn trouwe Vaderhand.
En wacht en zie wat Hij ermee gaat doen.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!