04/12/2017

Troost mijn volk

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Baflo
Leef je geloof ~ Jesaja 40:1-11























De adventsperiode is begonnen.
Jezus komt terug.
Je mag Hem verwachten.
Verwacht Hem met hoop.

Er was in de dagen van Jesaja grote ontreddering bij Israƫl.
Is God ons vergeten? Kijkt Hij niet meer naar ons om?
Dat gevoel kan ook bij jou leven. Je voelt wanhoop.
Of misschien onverschilligheid.
Het geloof kan me ook niets meer schelen.
Wat maakt het allemaal uit?
Het doet en zegt me niet zo veel.

Uit het niets klinkt opeens een stem.
Troost mijn volk zegt jullie God.
De straf is voorbij, kom terug.
God troost jullie weer.

God spreekt tot ons in Zijn Woord.
Open je oren en je hart ervoor.
Door de woestijn komt God terug.
Baan de weg voor Hem.
Maak ruimte voor Hem in je leven.
Slecht de heuvels en vlak de kuilen af.
Maak ruim baan voor Hem.

Een tegenstem klinkt: wat is de mens?
Waar is God dan? Bestaat Hij wel?
Die tegenstem voedt onze twijfel
en maakt de vragen wakker en los in ons.
God haakt daar op in.
Ja, jij bent vergankelijk als een bloem,
maar Mijn Woorden wekken leven en hoop.
Dat Woord houdt altijd stand.
Mijn Woord is een Woord van leven.

De verwoeste stad wordt vreugdebode.
Vertel het aan de steden van het land.
Houd je niet stil!
Word zelf de bode van hoop.
Zie God komt eraan!
Zijn loon heeft Hij bij zich.
Het volk komt terug.
God leidt als een herder zijn volk
en brengt hen terug naar hun land.

Laat je troosten, open je oren en hart.
Verdriet en leegte in je ziel zorgen er
soms voor dat je onbereikbaar bent.
Maar sluit je er niet voor af.
Wees bereikbaar voor God en Zijn Woord.
Kun je wachten op God?
God heeft tijd nodig om Zijn plan te volvoeren.
Nu is het voor ons nog wachten.
Maar hoor reeds die stem, nu nog in de verte.
Hij komt, Jezus kwam.
Hij werd die Herder en droeg onze straf.
Hem verwachten we terug.

Word zelf de stem van God in deze wereld.
Bemoedig anderen, geef troost, sterk elkaar.
Doe dat in woord en daad.
Baan de weg, reinig je leven.
Spreek elkaar moed in, straal van verwachting.
Want God komt terug, daar kun je van op aan.
Verwacht Hem en leef vanuit die verwachting.

Preekverslag GKV Baflo morgendienst
Beluister preek 3-12-2017: Jesaja 40:1-11 (Ds T. Dijkema) 

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!