29/11/2017

Uw wil geschiede

Uw wil geschiede
Leef je geloof ~ Uw wil geschiede















Het gaat bij bidden niet om jouw wil,
maar om Gods wil die mag gebeuren.
Dit gebed vraagt heel wat van je.
Je zult moeten leren jezelf te verloochenen.
Want hoe vaak doen we niet liever onze eigen wil
dan dat we ruimte geven aan Gods wil.

Ook Jezus bad dit gebed in Gethsemané.
Hij was ontzettend angstig voor wat komen ging.
Hij zou lichamelijk lijden en tot zonde gemaakt worden,
De Vader zou Hem verlaten.
Hij bad of de beker niet aan Hem voorbij kon gaan.
Maar niet mijn wil, maar Uw wil geschiedde.
Wat heeft dit gebed Hem veel gekost.

En ook jou kan dit gebed veel kosten.
Dit gebed vraagt daarom jouw vaste voornemen
om trouw te blijven aan God tijdens alle tegenstand.
Luther zei het zo: "Uw wil geschiede, o Vader,
niet de wil van de duivel, of de wil van hen
die Uw heilig Woord krachteloos willen maken
of de komst van Uw koninkrijk willen verhinderen;
en geef dat we alles wat we daarom moeten
verdragen met geduld zullen overwinnen,
opdat ons vlees niet zal bezwijken
of het op zal geven uit zwakheid of gemakzucht."

God help mij om nederig en zonder klagen
te aanvaarden wat U mij geeft of niet geeft.
Leer mij wat U wilt dat ik zal doen
en maak mij gewillig en bekwaam voor die taak.
God, ik wil niet leven voor mijzelf,
maar ik wil Uw wil zoeken
en me daarnaar richten in heel mijn leven.
Uw wil geschiede in en door mij heen.

Vorige blog over gebed: Uw koninkrijk kome

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!