15/11/2017

Opstanding van het vlees

Opstanding van het vlees














Een ding is zeker in dit leven,
allen zullen we eens sterven.
Tenzij Christus eerder terugkomt.
De dood is onze vijand.
Het vormt een wezenlijk probleem.
De dood maakt een einde aan ons leven.
De dood maakt een einde aan het leven
van hen die ons lief en dierbaar zijn.

Maar er is goed nieuws.
Het christelijk geloof biedt uitkomst voor de dood.
Door Jezus opstanding is de dood overwonnen.
Omdat Hij is opgestaan uit de dood
en nu voor eeuwig leeft in de hemel,
is er voor ons hoop dat de dood
niet het laatste woord zal hebben.

Als Jezus terugkomt zal Hij
ons vernederd lichaam veranderen,
zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam
gelijkvormig wordt ( zie Filip. 3:21, 1 Joh. 3:2).
Deze hoop geldt voor allen die in Christus gestorven zijn
en voor christenen die in leven zijn bij zijn wederkomst.
Bij de wederopstanding van het vlees ontvangen de gelovigen
van God een nieuw lichaam, geschikt voor de nieuwe mens.
Nu al vernieuwt God onze inwendige mens
door wedergeboorte en heiligmaking,
op de jongste dag zullen we een lichaam
ontvangen wat daarmee samengaat.
Onze verlossing zal dan volkomen zijn.

Dan zullen we net als Christus onsterfelijk zijn.
We zullen in alles lijken op Christus.
Dat is de bestemming die God
voor gelovigen op het oog heeft.
Wanneer je ziet naar Jezus,
hoe volkomen Hij hier op deze aarde heeft geleefd,
dan mag je hart opspringen van vreugde
bij de wetenschap dat je eens
aan Hem gelijkvormig zult zijn.

Ik geloof de opstanding van het vlees.
Bij Jezus is uitkomst tegen de dood.
Ik mag leven met een geweldige hoop.
Op de jongste dag zal God zelf
mij doen opstaan uit de dood,
mijn verlossing volkomen maken.
Ik zal een verheerlijkt en onvergankelijk lichaam ontvangen.
De dood is door Jezus overwonnen.
De dood heeft niet het laatste woord.
Ik zal weer opstaan om eeuwig te leven met Hem.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!