10/10/2017

Eindelijk rust



















En het land rustte uit van de strijd.
(Jozua 11:23, Basisbijbel)

Opnieuw lezen we in Jozua 11 van strijd.
De koningen trekken samen op tegen Israël.
Een grote menigte bindt de strijd aan tegen het volk.
Maar ze worden allen door Israël verslagen.
God zelf gaf hen over in hun macht.
Zelfs de reuzen werden verslagen.

Zo nam Jozua het hele land in bezit,
precies zoals de HERE Mozes had opgedragen.
Het volk ontving het land als hun erfdeel.
Het werd verdeeld onder de 12 stammen.
Toen rustte het land uit van de strijd.
Het was echter nog niet de volkomen rust.
Die zal pas komen op de nieuwe aarde.

Zoals eenmaal Kanaän haar goddeloze bewoners uitspuwde,
zo zal eens de aarde het ook doen
met een groot deel van haar bewoners.
God laat ons daarover niet in het onzekere.
Het einde van de geschiedenis
zal een catastrofe voor onze wereld betekenen.

Maar uit de puinhopen van de oude aarde,
zal God een nieuwe wereld stichten.
Dan zal er een volkomen rust zijn.
Er komt voor altijd een einde aan de strijd.
Dan zullen er geen tranen  meer zijn.
Er zal geen pijn, geen ziekte en geen dood meer zijn.
Een ieder die gelooft mag straks ingaan tot die volkomen rust.

(N.a.v. Jozua 11 en het boek Jozua van ds. W.G. de Vries)

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!