29/08/2017

Je naaste liefhebben als jezelf

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo









Mag je van jezelf houden?
Ja, je mag van jezelf houden.
God zegt immers: Heb je naaste lief als jezelf.
God zei niet dat we onze naaste moeten liefhebben
in plaats van onszelf of ondanks onszelf, maar als onszelf.
Dat betekent dat je van jezelf mag houden.
Dat betekent dat je goed voor jezelf mag zorgen.

God zegt echter wel dat we net zoveel liefde en zorg
voor andere mensen moeten dragen
als voor onszelf - dat is de norm.
Alles wat je voor jezelf zou doen,
behoor je ook te doen voor die ander.
Dat maakt het leven heel eenvoudig,
maar ook bijzonder veeleisend.

Hou van jezelf.
Hou op dezelfde manier van je naaste.
Liefde voor God zal je helpen dit gestalte te geven.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!