06/07/2017

1 Cor 3: Het is God die groei geeft

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo













God heeft ons willen gebruiken 
om u tot het geloof in Christus te brengen.
Planter en verzorger zijn niet belangrijk, 
maar God wel. Hij geeft de groei.
( 1 Corinthiƫrs 3: 5,7; Het Boek)

Ik hoor bij Paulus.
Ik hoor bij Apollos.
Ik hoor bij de kerk die Christus echt wil volgen.

Wij kunnen zo gemakkelijk opgaan in dergelijke redeneringen.
Alsof het draait om de brenger van de goede boodschap.
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het draait allemaal om God en wat Hij ons wil geven.

God wil mensen gebruiken om ons tot geloof in Christus te brengen.
De ene medewerker legt het fundament,
een ander mag daar op voortbouwen.
De een plant het geloof,
de ander verzorgt het verder.
Maar het is God die het geloof geeft.
Alleen Hij kan het laten groeien.

God beloont zijn medewerkers.
Hij geeft hen wat hen toekomt,
afhankelijk van het werk dat zij deden.
Op de dag van Zijn terugkomst zal het blijken.
Degenen die bouwden met vuurvast materiaal
zullen hun loon ontvangen.
Maar zij die bouwden met hout, hooi en stro,
hun werk zal verbranden, zij zullen verlies lijden.

Kijk mensen niet naar de ogen.
Wees niet jaloers op elkaar.
Het gaat niet om wie plant,
of wie het geloof verder verzorgt.
De ene prediker is niet meer dan de ander.

Wat belangrijk is, is dat het gaat om God.
In Hem mogen we alles ontvangen.
Alles ligt vast in Zijn hand.
In Christus behoren wij toe aan God.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!
Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!