15/06/2017

Als de Bijbel prikkelt en confronteert

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo















Mooie woorden uit de Bijbel vinden we prachtig.
Ze bemoedigen ons, geven ons hoop en maken ons blij.
We kunnen er niet genoeg van krijgen.

Maar soms lees je ook scherpe woorden in de Bijbel.
Woorden die eerder afstoten dan aantrekken.
Ze irriteren en we gaan er liever aan voorbij.

Hoe is dat in jouw leven?
Mag de Bijbel jou confronteren?
Bepaald gedrag van jou aan de kaak stellen?
Of haak je dan af en blader je snel verder naar een ander vers? 
Hoe open sta jij voor wat Gods Woord jou te zeggen heeft?

Gods Woord is niet bedoeld om ons uitsluitend te pamperen.
Gods Woord is zoveel meer dan een pleister op onze wonden.
Gods Woord functioneert ook als een snoeischaar
waarmee God ons leven snoeit met het oog op onze bloei.
Gods Woord wordt ook een tweesnijdend zwaard genoemd,
sommige woorden kunnen je pijnlijk treffen.
Gods Woord zal je verkeerde daden aan de kaak stellen.
Gods Woord wijst je soms een andere weg dan jij graag wilt.
Gods Woord voelt zeker niet altijd fijn.

Mag Gods Woord werkelijk Gods Woord in jouw leven zijn?
Met zijn mooie, maar ook met zijn prikkelende kanten?
Oftewel mag God werkelijk God zijn in je leven?
Wil je hier deze dag eens over nadenken.

Spiegelmoment:
Hoe ga jij om met Bijbelteksten die jou prikkelen en confronteren?

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!