01/05/2017

De zondeval

De zondeval, Leef je geloof, Hillie Snoeijer

Of heb je soms gegeten van de boom waarvoor Ik jullie gewaarschuwd had?
"Ja", bekende Adam. 
De Here God wendde zich tot de vrouw en vroeg: 
"Hoe kon je dat nu doen?" (Genesis 3: 11-13) 

In het begin was alles zeer goed.
Dat was satan echter een doorn in het oog.
Hij is er vanaf het begin op uit
om het mooie van God kapot te maken.

Hij doet een poging het eerste mensenpaar te verleiden.
Hij kiest zorgvuldig zijn tactiek.
Hij zoekt de vrouw op en stelt haar een vraag.
Hij verdraait de waarheid tot een leugen
en spiegelt de leugen voor als de waarheid.
Zo is satan, hij is de vader van de leugen.

Verbijsterend, de vrouw stelt zich open
voor het vernietigende werk van satan.
Ze gaat in op wat hij zegt
en negeert daarbij Gods gebod.
Ze eet van de boom, ondanks Gods waarschuwing.
Ze geeft ook van de vrucht aan haar man en ook hij eet ervan.
De mens valt in zonde met alle gevolgen van dien.
Satan weet Gods goede schepping te beschadigen.

Gelukkig laat God het er niet bij zitten.
Hij zoekt de mens op en roept hen tot verantwoording.
Hij vertelt hen wat de gevolgen van hun daad zullen zijn.
Maar Hij belooft ook dat er eens een eind aan de strijd zal komen.
Het leven zal het winnen van de dood.
Door Christus zal de dood niet het laatste woord houden.

Nog dagelijks merken wij de gevolgen van de zondeval.
Wat wordt deze wereld getekend door pijn, ellende en verdriet.
Maar God heeft ingegrepen en overwonnen.
Satan doet nog zijn laatste stuiptrekkingen.
Maar winnen zit er voor hem niet meer in.
Jezus redt en verlost ons uit zijn vernietigende handen.
Satan is de grote verliezer en zal eens definitief het onderspit delven.
Op die dag gaat voor ons het paradijs weer open.

Spiegelmoment:
Wees alert en hoed je voor de leugens van satan.
Wat merk jij van de zondeval in jouw leven?

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!