14/04/2017

Goede Vrijdag

Goede Vrijdag,  Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo














Vandaag is het Goede Vrijdag.
De dag waarop we stilstaan bij het lijden en sterven van Jezus.
Hij nam het lijden op Zich en gaf Zijn leven.
Hij stierf aan het kruis voor jou en voor mij.

Door Zijn lijden en sterven worden wij met God verzoend.
Jezus onderging de straf die wij hadden verdiend.
God vergeeft op grond van Zijn offer ons onze zonde.
Het is volbracht, de schuld is weggedaan.

Zijn lijden en sterven maakt mij klein en nederig.
Wat een leed deed ik Hem aan.
Wat een genade wil God mij schenken,
terwijl ik dat totaal niet heb verdiend.

Voor Jezus was het de moeilijkste dag in Zijn leven.
Maar Hij ging die weg, Hij dronk de beker met al onze zonden leeg.
Op die manier kan het voor mij Goede Vrijdag zijn.
Dank U Jezus voor wat U voor mij deed.

Spiegelmoment:
Sta een moment stil en dank Christus voor wat Hij voor jou heeft gedaan.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
BOEKENTIP met het oog op de feestdagen:
Vier het samen (Nieske Selles-ten Brinke, € 22,50)

Vier het samen bevat handreikingen om van elke christelijke feest- en hoogtijdag een echt feest te maken. Het boek is interessant voor meerdere jaren en geeft de mogelijkheid om zelf de elementen/werkvormen te kiezen die passen bij het gezin. Een waardevol en praktisch handboek waar je jaren mee uit de voeten kunt! Gericht op gezinnen met kinderen van 3-11 jaar. Vier het samen biedt voor advent en kerst, oud en nieuw, bid-/dankdag, lijdenstijd en Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, doopdag en verjaardag:
* een korte inleiding
* bijbelleesroosters voor de periode voorafgaand aan de feestdag
* vrije voorleesverhalen met prachtige illustraties
* (creatieve) verwerkingsvormen
* vragen voor verschillende leeftijdsniveaus om door te praten


Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!