06/04/2017

Jij en je ouders

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo















Jij bent een kind van je ouders.
God heeft jou aan hun zorg toevertrouwd.
Ze hebben heel wat jaren die taak op zich genomen.
Ze gaven je eten en drinken.
Ze voorzagen je van kleding en onderdak.
Ze gaven je de mogelijkheid om onderwijs te ontvangen.
Ze leerden je wijze lessen voor het leven.
Ze schonken jou hun liefde, tijd en aandacht.
Ze leerden je op eigen benen te staan.

De verzorging en opvoeding door je ouders
was ongetwijfeld niet perfect en optimaal.
Ze deden hun taak met vallen en opstaan.
Het ging gepaard met zonden en gebreken.
Maar dat doet niets af aan het feit
dat je heel wat aan hen te danken hebt.
Denk alleen maar aan het leven dat zij aan jou doorgaven.
Zonder hen was jij er niet geweest.

Het kan verleidelijk zijn om nu als volwassene vooral te kijken
naar wat er niet goed ging in je jeugd.
Je hebt wellicht het nodige aan te merken op je ouders.
Je had hun liefde misschien wel duidelijker willen ervaren.
Maar zie de inspanningen die zij voor je deden niet over het hoofd.
Hun liefde voor jou reikte verder dan jij wellicht beseft.
Kijk verder dan hun fouten en gebreken.
Zie de liefde in hun hart voor jou.

Eer je vader en moeder zegt de Bijbel.
Heb hen lief, zoek het goede voor hen.
Laat hen weten dat je hen waardeert.
Dat je dankbaar bent voor de zorg die ze je gaven.
Laat zien en merken dat je van hen houdt.
Geniet van de relatie met je ouders.
Doe het zolang het nog kan.

Spiegelmoment:
Wat betekenen jouw ouders voor jou?
Hoe laat (liet) jij hen merken dat je van ze houdt?

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!