26/04/2017

De mens: man en vrouw

De mens: man en vrouw, Leef je geloof, Hillie Snoeijer

God schiep daarop de mens als Zijn evenbeeld.
Als man en vrouw schiep Hij hen. (Genesis 1:27)

God vormde het lichaam van de mens uit stof van de aarde.
Hij blies Zijn levensadem in de mens
en zo werd de mens een levend wezen.

Maar God zei dat het niet goed is voor de mens om alleen te zijn.
Daarom vatte Hij het plan op om iemand voor de mens te maken
met wie hij zijn leven kon delen en die hem kon helpen.

De dieren en vogels waren niet geschikt als helper voor de mens.
Toen liet God een diepe slaap over de mens komen.
God nam een rib uit zijn lichaam.
En uit die rib maakte God een vrouw.

God bracht de vrouw bij de mens Adam.
En Adam was helemaal verrukt en blij over deze vrouw.
Hij jubelt het uit: "Dit is precies wat ik nodig heb.
Zij is echt een deel van mijn lichaam."
En hij noemde haar mannin, omdat ze is genomen uit de man.

Dit verklaart waarom wereldwijd
mannen en vrouwen zich tot elkaar aangetrokken voelen.
Mensen verlangen ernaar hun leven met iemand te delen.
De Bijbel zegt: Daarom verlaat een man zijn vader en zijn moeder,
voegt zich bij zijn vrouw en wordt werkelijk één met haar.
Op deze manier mogen ze het leven delen en elkaar helpen.
Man en vrouw, samen één, samen mens.

Spiegelmoment:
Ken jij de vreugde van het samen één zijn met je man of vrouw?

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!