07/03/2017

Hebreeën 13: Genade geeft geestelijke kracht

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo













Lezen: Hebreeën 13

Voor onze geestelijke kracht 
zijn wij alleen afhankelijk van de genade van God 
en niet van allerlei regels voor eten en drinken;
want de mensen die op regels vertrouwden,
hebben er niets aan gehad.
(Hebreeën 13: 9; Het Boek)

Hebreeën 13 roept je op om Gods wil te doen.
Blijf als broeders van elkaar houden.
Maak die liefde zichtbaar:
wees vriendelijk en gastvrij voor vreemdelingen,
denk aan de mensen in de gevangenis,
denk aan hen die mishandeld worden,
wees trouw in je huwelijk,
wees tevreden met wat je hebt.
Wees goed voor anderen en deel je bezit met hen.

Om Gods wil te doen heb je geestelijke kracht nodig.
Dat kun je niet uit jezelf.
Alleen met de hulp van Jezus zul je Gods wil kunnen doen.
Door Jezus wil God je alles geven
wat je nodig hebt om het goede te doen.
God wil jou door Jezus zó maken
dat Hij tevreden over je kan zijn.
Aan Jezus Christus komt daarvoor
voor altijd en eeuwig alle eer toe.

Bid dat God je door Jezus wil veranderen.
Hij is de grote Herder die je de weg wil wijzen.
Volg Hem, doe wat Hij je zegt.
Uiterlijke regels zullen je niet helpen.
Alleen Gods genade kan je van binnenuit veranderen.
Weet je afhankelijk van Zijn genade.
Laat je hart zijn vastheid vinden in genade.
Dat geeft je geestelijke kracht.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!