20/03/2017

Christus, hoeksteen of struikelblok?

 Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo

Christus is niet alleen de onmisbare hoeksteen geworden,
Hij is ook de steen waarover men struikelt
en waaraan men zich stoot. (1 Petrus 2:7)

Jezus Christus.
Voor God is Hij zó kostbaar.
God heeft Hem uit alle anderen uitgekozen.
Hij is de levende steen waarop God Zijn geestelijk huis bouwt.
Hij is de belangrijkste steen geworden in de bouw van dat huis.
De Bijbel noemt Hem de onmisbare hoeksteen.
Wie op Hem bouwt komt nooit bedrogen uit.

Ga dus naar Christus toe.
Ervaar hoe goed de Here is.
Laat je door Jezus Christus veranderen.
Luister naar het goede nieuws dat Hij brengt.

Leer van Jezus Christus om het goede te doen.
Laat je door God gebruiken als een levende steen,
waarmee Hij zijn geestelijk huis bouwt.
Vertel overal hoe goed en groot Jezus Christus is.
Hij leidt je uit de duisternis naar Gods heerlijk licht.
Je mag horen bij Gods volk.
En ervaren hoe goed en vriendelijk God is.
Zo zal Jezus Christus ook voor jou kostbaar zijn.

Niet voor iedereen is Jezus Christus kostbaar.
Er zijn mensen die niets van Hem willen weten.
Voor hen is Hij de steen waarover zij struikelen
en waaraan zij zich stoten.
Zij willen niet naar Hem luisteren.
Ze weigeren Hem gehoorzaam te zijn.
Ze keuren Jezus Christus af.
Als gevolg daarvan zullen zij struikelen.

Jezus Christus, wie is Hij voor jou?
Is Hij voor jou kostbaar of keur jij Hem af?
Struikel jij over Hem of bouw je je leven op Hem?
Het is een van beide.

Wil je nalezen hoe het in de Bijbel staat: lees dan 1 Petrus 2:1-10.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!