07/02/2017

Hebreeën 7: Jezus is onze redding

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo












Het oude offersysteem is opgeheven.
Het werkte niet.
De priesters uit de stam Levi konden de mensen niet redden.
Daardoor kon niemand recht voor God staan.
God is daarom een andere weg ingeslagen.

De priesters van het oude verbond
waren allen slechts tijdelijk priester.
Na hun dood werden ze opgevolgd.
Een ander nam de taak over.
Ook hadden deze priesters elke dag
het bloed van offerdieren nodig om hun eigen zonden
en die van het volk te bedekken.

God stelde een nieuw priesterschap in.
Christus werd onze nieuwe Hogepriester.
Hij leeft voor altijd en blijft voorgoed priester.
Er is geen andere priester meer nodig.
Hij is priester voor altijd.

Hij is precies de Hogepriester die wij nodig hebben.
Hij is zelf zonder zonde
en heeft de hoogste plaats in de hemel ingenomen.
Hij heeft eens en voorgoed alle zonden uitgewist
toen Hij Zichzelf offerde aan het kruis.

Nu heb jij een veel betere hoop.
Want Christus maakt het voor jou in orde met God.
Zodat jij bij Hem mag komen.
Christus redt je van de ondergang.
Hij is er altijd om jouw belangen te behartigen bij God.
Jezus werd het onderpand van dit nieuwe, betere verbond.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!