20/02/2017

Hebreeën 10: Elkaar aansporen en bemoedigen

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo

Lezen: Hebreeën 10: 19-39

Laten wij op elkaar letten en elkaar aansporen
God en de mensen lief te hebben en altijd goed te doen.
We moeten ook niet uit onze samenkomsten wegblijven.
(Hebreeën 10: 24en 25, Het Boek)

Omdat Jezus voor ons gestorven is,
mogen wij nu bij God komen.
Er is een nieuwe weg gekomen naar het leven.

God houdt Zich aan Zijn woord.
Hij zal ons geven wat Hij heeft beloofd.
Blijf daaraan vasthouden.

Hou van God en van de mensen.
Doe het goede.
Blijf niet langer zondigen.

Soms krijg je het zwaar te verduren.
Krijg je te maken met moeiten en tegenstand.
Maar verlies de moed dan niet, hou vol.

Blijf God trouw tot aan het einde.
Dan zal God je een grote beloning geven.
Dan krijg je wat Hij heeft beloofd.

Help elkaar om vol te houden.
Spoor elkaar aan om het goede te blijven doen.
Waarschuw elkaar om niet af te dwalen.

Neem deel aan de samenkomsten van christenen.
Kom bij elkaar om het geloof te delen
en elkaar te versterken en te bemoedigen in de Here.

Antichristelijke krachten zullen toenemen.
Bij het naderen van de jongste dag
zullen wij met veel geestelijke strijd,
tegenspoed en vervolging te maken krijgen.

Verzuim daarom de christelijke samenkomsten niet.
Integendeel, het komt dan nog meer aan op trouw.
Je hebt elkaar des te meer nodig om vol te houden.

Het zal niet lang meer duren voordat Christus terugkomt.
Hij kan elk ogenblik komen.
Verslap dus niet in je geloof.

Als je de Here trouw blijft, krijg je een grote beloning.
Hij zal je bij zijn komst redden van het eeuwige oordeel.
Je mag dan voor altijd bij Hem zijn.
Dus hou vol en leef in vertrouwen op Hem.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!