15/06/2016

Zie de winst in elke moeilijkheid (2)

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo













Veel personen uit de Bijbel
gingen gedurende hun leven door moeilijke tijden.
En ook vandaag zijn kunnen we door moeilijke tijden gaan.
Maar staar je niet blind op de moeiten.
In je moeite is er ook ruimte voor mooie dingen.
Leer die te zien en te ervaren.
Zie de winst in elke moeilijkheid.

Gisteren passeerden de eerste twee winstpunten de revue.
Vandaag kijken we naar twee andere mogelijke winstpunten:

3.
Je wordt door moeilijkheden veranderd.
Door moeiten heen, leer je vol te houden.
Zoals goud gezuiverd wordt door vuur
en een wijnstok meer vrucht gaat dragen
door hem te snoeien, zo leidt moeite tot
geduld, volharding en standvastigheid.
Je karakter wordt erdoor gevormd.

4.
Je bent niet alleen in je lijden.
In je lijden en moeiten zullen er mensen om je heen gaan staan.
Mensen die met je meeleven, je bemoedigen en troosten.
Mensen die je helpen om door je lijden heen te gaan.
Gedeelde smart is halve smart zegt het spreekwoord.
Wat is het fijn om te merken dat je er niet alleen voor staat.

Wanneer jij gebukt gaat onder moeiten,
kijk dan verder dan je moeilijkheden.
Zie de winst in elke moeilijkheid.

Vorige post: Zie de winst in elke moeilijkheid (1)

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com


bol.com Partner
----------------------------------------------------------------------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!