13/04/2016

Brief van Vader (7): Gordel van de waarheid

Dearest Daughter; Hillie Snoeijer; Leef je geloof














BRIEF VAN VADER (7): RIEM VAN DE WAARHEID
 
 Lieve dochter, lieve zoon,

Maak u klaar! Doe de gordel van de waarheid om. (Ef 6:14)

Het grootste wapen van de vijand is de leugen.
De enige verdediging hiertegen is de waarheid.

De vijand haat je vrijheid
en is erop uit je te overwinnen.
Geen moeite is hem te groot
om jouw denken te vullen met leugens en twijfels
over wie je bent, wat je hebt gedaan
en welke toekomst Ik voor je klaar heb liggen.

Leugen: Jezus heeft je niet gered.
Waarheid: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven," zei Jezus. 
"Als jullie Mij kennen, zullen jullie ook mijn Vader kennen.
Van nu af aan kennen jullie Hem, want jullie hebben Hem gezien."
(Joh 14:6)

Leugen: God wijst je niet de weg.
Waarheid: Maar als de Heilige Geest komt,
zal Hij jullie de weg naar de volledige waarheid wijzen.
Wat Hij jullie zal zeggen, heeft Hij niet uit zichzelf,

maar Hij geeft door wat Hij hoort
en Hij zal bekend maken wat komen gaat. (Joh 16:13)

Leugen: God hoort je niet.
Waarheid: De Here is dichtbij ieder die Hem aanroept met een zuiver hart. (Ps 145:18)

Leugen: Je moet beter zijn. Je moet je handelen zuiveren voordat God aandacht aan je zal geven.
Waarheid: Want Mozes heeft ons ooit de wet gegeven,
maar Jezus Christus bracht ons genade en waarheid. ( Joh 1:17)

Leugen: Deze opleving zal snel uitdoven.
Waarheid: Want de waarheid blijft in ons en zal altijd bij ons zijn. ( 2 Joh 1:2)

Zet tegenover elke leugen de waarheid
en je kunt niet verslagen worden.

Je liefhebbende Vader.

Vorige post uit deze serie: Reactie Gods kind: Krijgsgevangene

Geschreven en vrij vertaald naar aanleiding van:
"Dearest Daughter, become who you were created te be" van Jeremy Mark Lane. 

Fijn wanneer je inhoudelijk reageert op dit bericht,
zodat we daarmee ook elkaar verder kunnen opbouwen.
Ik vraag je dit bericht te delen met anderen,
zodat vele harten voor God gewonnen mogen worden!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt 
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com, 
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken daarom via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

bol.com Partner
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!