22/06/2015

Niet het einde, maar een nieuw begin

Een sterven in de familie, het grijpt diep in.
Afgelopen vrijdag 19 juni overleed mijn schoonmoeder.
Na een ziekteperiode nam de Here haar tot Zich.

Veel mensen zeggen bij een overlijden:
aan het leven van de overledene is een einde gekomen.
Maar 't is maar hoe je het bekijkt.
Daarover ging vrijdag mijn Spiegelgedachte.
En dat geldt ook voor deze situatie.
Als christenen mogen en kunnen we het zo bekijken:
het is niet het einde, maar een nieuw begin.

Voor haar is er nu een nieuw begin!
Dat is als familie ons houvast en troost bij haar overlijden.
Ze mag leven ook al is ze gestorven.
Ze is bij Vader Thuis.

Voor ons is er het verdriet om haar heengaan.
Maar tegelijk weten wij dat zij het nu zoveel beter heeft.
Want "wat hier ziek is, zucht of kwijnt,
zal daar fris en bloeiend wezen.
Wat als aards in 't graf verdwijnt
is daar hemels weer herrezen.
Zinkt het sterflijk lichaam neer,

levend schenkt de Geest het weer."


Hillie Snoeijer
Leef je geloof

1 opmerking:

  1. Ja, het is maar net uit wat voor perspectief je het bekijkt! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!