25/06/2015

De doden zullen opstaan

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo












Vandaag is de dag van de begrafenis van mijn schoonmoeder.
Haar aardse lichaam begraven we
in afwachting van de opstanding van de doden.
Want eens zal Jezus terugkomen.
Dan zal Hij het dodenrijk ontsluiten.
De graven zullen opengaan.
Zij die ontsliepen in Jezus
zullen opstaan tot een nieuw en eeuwig leven.
Ook mijn schoonmoeder.

Dit geloof is gebaseerd op 1 Korintiërs 15 (BGT):
"Nu hebben we een lichaam dat sterfelijk en zwak is.
Een lichaam dat weinig voorstelt.
Dat is het lichaam dat sterft.
Maar als we opstaan uit de dood,
zullen we een ander lichaam, een hemels lichaam hebben,
een lichaam dat onsterfelijk, krachtig en schitterend is.
We zullen net zo zijn als de nieuwe mens, Jezus Christus.

Alle christenen zullen een nieuw lichaam krijgen.
Dat zal gebeuren als Jezus Christus terugkomt.
Als het geluid van de hemelse trompet klinkt, 
worden we allemaal in één tel veranderd.
De gestorven christenen staan dan op uit de dood 
met een nieuw lichaam, een onsterfelijk lichaam.
En ook wij, de levende christenen, krijgen dan een onsterfelijk lichaam.

Dan wordt werkelijkheid wat in de heilige boeken staat:
De dood is overwonnen en voor altijd verdwenen.
Houd vast aan het geloof dat de doden zullen opstaan.
Blijf vertrouwen op de macht van God.
Onze Heer Jezus Christus zal voor ons de dood overwinnen.
Laten we God daarvoor danken!"


Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!