01/04/2015

Jezus volgen













"Ik wil doen wat U van me wilt,
uw wet staat in mijn hart geschreven."
Psalm 40: 9 (Bijbel in Gewone Taal)


Jezus zei: Volg Mij!
En daar bedoelde Hij meer mee
dan het soort volgen dat wij van Twitter kennen.
Jezus volgen betekent niet slechts op de hoogte blijven
van wat Jezus allemaal doet en meemaakt,
maar er bovenal naar streven om te leven zoals Hij leefde.

Jezus leven werd gekenmerkt door het doen van Gods wil.
Hij zei: "Ik ben gekomen om Uw wil te doen, o God."
En dat deed Hij, zelfs tot in de dood.
God wil dat jij ook naar Hem luistert
en dat je bereid bent te doen wat Hij wil.
Jezus volgen betekent Hem nazeggen:
"Ik wil doen wat U van me wilt,
uw wet staat in mijn hart geschreven."

Om Gods wil te kunnen doen,
heeft God je de capaciteit gegeven
om te horen en te gehoorzamen.
Hij geeft je Zijn Geest om je te leiden.
Door Hem maakt God je duidelijk wat Hij wil.
Door Hem staat Gods wet in je hart geschreven.
Geef jezelf, zoals Jezus deed, en doe wat God van je wil.
Wanneer je dat doet, dan zul je gezegend zijn.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!