17/12/2014

Wat als je pijn is aangedaan?

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Spreuken 24











Zeg niet: 'Wat hij mij heeft aangedaan, doe ik hem aan.
Ik betaal hem met gelijke munt.'
Spreuken 24:29


Wat als je pijn is aangedaan?
Als een ander je kwetst of onrechtvaardig behandelt?
Wat doe je dan?
Spreuken geeft je het wijze advies
om niet met gelijke munt te betalen.
Zeg niet: 'Wat hij mij heeft aangedaan, doe ik hem aan.'

Niet een gemakkelijk advies.
Want is dat niet het eerste wat vaak bij ons opkomt?
Wraak nemen, het de ander betaald zetten?
Maar dat is niet de weg die de bijbel je wijst.
Het is niet: behandel anderen zoals ze jou behandelen.
Dat is de richting die de duivel graag wil dat je inslaat.
Maar God wijst een andere, een betere weg.
Gods gouden regel is:
behandel anderen, zoals je zelf behandeld wenst te worden.

Wanneer anderen je pijn doen,
kun je boos worden en uit zijn op wraak.
Je wilt het de ander betaald zetten.
Maar zo handelen verergert de situatie alleen maar.
Het voedt je haatgevoelens en doet de bitterheid in je groeien.
Je komt in je denken en je gevoel vast te zitten aan de ander.
Het maakt je van binnenuit kapot.
Je betaalt een ongelofelijke hoge prijs voor je haat.

Wees wijs en ga niet de weg van het zinnen op wraak.
Behandel de ander zoals je zelf behandeld wenst te worden.
Overwin het kwade door het goede.
Wees vriendelijk en vergevingsgezind.
Blijf niet vastzitten aan het onrecht dat is gebeurd.
Laat het los, leg het in Gods handen.
'Aan Mij is de wraak', zegt God.
Hij zal je recht doen.
Daar kun je op vertrouwen.

Leef jij met haat en bitterheid in je hart?
Ben je erop uit om iemand met gelijke munt terug te betalen?
Luister dan naar Spreuken, leer om Gods wijze weg te gaan.
God heeft jou zoveel vergeven,
dus waarom zou jij anderen dan niet vergeven?
Vergeef toch, doe het nu.
Met Gods kracht.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!