23/10/2014

Zoek naar Gods wijsheid, dat maakt gelukkig

Spreuken 2, Leef je geloof, Hillie Snoeijer















Mijn zoon, mijn dochter, zegt God.
Luister naar Mijn onderwijs
en vergeet nooit te doen wat Ik je zeg.
Wees er altijd op uit om dingen te begrijpen.
Streef ernaar inzicht te verkrijgen.
Zoek naar Mijn wijsheid.
Wees daar fanatiek mee bezig
als was je op zoek naar zilver
of naar een verborgen schat.

Wanneer je dat doet, dan zul je weten
wat het betekent om eerbied voor de Heer te hebben.
Je zult Mij steeds beter leren kennen.
Het is God die wijsheid geeft,
van Hem komen kennis en inzicht.
Hij biedt hulp en bescherming
aan hen die oprecht zijn en zuiver leven.
Hij beschermt degenen die Hem zijn toegewijd.

Wanneer je luistert naar God,
dan zul je weten wat goed, eerlijk en rechtvaardig is.
Je zult weten wat je moet doen.
Je zult wijs zijn en je plukt de vruchten van je kennis.

Je inzicht en begrip zullen je beschermen
en voorkomen dat je verkeerde dingen doet.
Wijsheid houdt je weg bij mensen
die problemen veroorzaken door wat ze zeggen.
Wijsheid houdt je weg bij mensen die het verkeerde pad opgaan
eigen wegen volgen en plezier beleven aan het doen van zonde.
Je zult door wijsheid in staat zijn weerstand te bieden
aan een vrouw die de jouwe niet is.
Blijf weg bij een vrouw die haar man heeft verlaten.
Die daardoor zowel haar man als God ontrouw is.
Haar weg voert naar de dood.
Ga niet met haar mee,
laat je niet meenemen op die doodlopende weg.

Blijf de goede weg bewandelen, de weg die naar het leven leidt.
Volg het voorbeeld van goede en oprechte mensen.
Want de aarde is voor mensen die zuiver leven,
zij mogen er wonen, God zal hen nooit verlaten.
Maar zij die leven zonder God, die zal God uitroeien.
Zij worden weggevaagd.

Spreuken 2


Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!