30/10/2014

Blijf op de weg van wijsheid!

Spreuken 4:10-27, Leef je geloof, Hillie Snoeijer















Luister naar mij, mijn kind.
Neem het serieus wat ik je vertel,
dan zul je een lang leven hebben.
Ik heb je onderwezen in de wijsheid,
ik heb je de rechte paden gewezen.
Er zal je niets in de weg staan,
je zult niet struikelen
wanneer je loopt op de weg van wijsheid.
Onthoud wat ik je geleerd heb.
Hou je eraan, vergeet het niet,
want het is je leven.

Ga niet het pad van slechte mensen,
volg het voorbeeld van zondige mensen niet na.
Blijf bij het kwaad vandaan.
Keer je om en vervolg je weg.
Zij kunnen niet slapen of rusten
voordat ze slechte dingen hebben gedaan
en onschuldigen kwaad berokkenen.
Ze voeden zich met goddeloosheid en geweld.
Het pad van de rechtvaardigen is als de opkomende zon.
Ze wordt steeds helderder tot het volle daglicht doorbreekt.
De levensstijl van de goddelozen is echter zo donker als de nacht,
Ze vallen, maar zien niet waarover ze struikelen.

Mijn kind, luister aandachtig naar alles wat ik zeg.
Vergeet geen enkel woord ervan, maar denk erover na.
Wanneer je dit onderwijs kent en toepast,
dan geeft het je leven en gezondheid.
Waak over je hart en je gedachten,
want je leven wordt erdoor gevormd.

Zeg nooit iets wat niet waar is.
Blijf uit de buurt van wie liegen en misleidende woorden spreken.
Houd je ogen gericht op de weg vóór je,
wijk niet af naar links of rechts.
Weet waar je je voet neerzet,
zodat je op stevige grond zult staan.
Maak niet de vergissing
ook maar een voet te zetten op de weg van het kwaad.

Spreuken 4: 10-27

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!