22/09/2014

Vreugde vinden in God

Leef je geloof, Hillie Snoeijer














Wie is God voor jou?
Is Hij dé nummer 1 in je leven?
Neemt Hij de belangrijkste plaats in?
Heb jij passie voor God?
Verlang je naar God?
Vind je je vreugde in God?
Zomaar een aantal vragen
om je aan het denken te zetten
over jouw relatie met God.

Psalm 42 zegt:
"Zoals een hert smacht naar water,
zo smacht ik naar U, o God
."
U bent mijn leven, ik verlang naar U.
Herken je dat verlangen in je eigen leven?

Wanneer je eerlijk om je heen kijkt,
naar jezelf, naar andere christenen,
dan lijkt het soms alsof het ons meer gaat
om de dingen die God geeft dan om God zelf.
We willen God wel dienen,
maar gaan er dan wel van uit dat Hij ons zal zegenen.
Dat Hij ons gezondheid zal geven, een goede baan,
een gelukkig huwelijk, een mooi huis etc.
Tja en wanneer dan de zegen uitblijft?
Wankelt ons geloof dan?
Of kunnen we dan met Habakuk zeggen
"Ook al bloeit de vijgenboom niet en is er geen druif aan de wijnstok,
al wordt er geen olijf geplukt en geven de akkers geen voedsel meer,
al is er geen schaap meer in de kooi, en geen koe meer in de stal,
ik zal juichen om de Heer."


Waar gaat het je ten diepste om:
om God zelf of om wat God geeft?
Is God je vreugde?
Of zijn zijn zegeningen je vreugde?

Wees maar eerlijk.
Ik denk dat veel christenen aan het begin van hun geloofsweg
vooral gaan voor de geschenken die God biedt.
Dat ze zelf nog in het middelpunt van hun leven staan
en God vooral mag dienen om een bijdrage te leveren aan hun geluk.
Wanneer wij in het middelpunt staan,
verwachten wij dat God ons zal geven
wat wij op dat moment graag willen hebben.
En we worden kritisch naar God als Hij dat dan niet doet.

Maar wanneer we groeien in ons geloof,
God steeds beter leren kennen,
dan zal er een verschuiving gaan plaatsvinden.
Dan zullen we steeds meer gaan verlangen naar God zelf
en niet alleen naar de dingen die God ons geeft.
Dan willen we bij God zijn,
ook al verloopt ons leven niet zonder moeiten.
Dan wordt God het middelpunt van ons leven.
We zijn onder de indruk van God gekomen.
We hebben bewondering voor Hem,
we genieten van wie Hij is.
We raken vol van Hem.
We gaan hoe langer hoe meer van Hem houden.
We verlangen naar een relatie met Hem,
zoals Hij verlangt naar een relatie met ons.
Ons hart loopt warm voor God zelf,
Hij is onze passie geworden.
We gaan voor Hem.
Hij is het centrum van ons leven.
Ons geluk zoeken we niet langer in dingen,
ons geluk is in Hem, Hij is onze vreugde geworden.

Zou jij dat voor jezelf willen?
Dat God het centrum van je leven is?
Dat je warm loopt voor God zelf en niet zozeer voor Zijn gaven?
Dat Hij je vreugde is los van je omstandigheden?
Dan daag ik je uit om God beter te leren kennen.
Lees de Bijbel en ontdek steeds meer en meer wie God is.
Raak onder de indruk van Hem.
Word vervuld met Gods volheid.
Groei in je geloof.
Dan zul je steeds meer gaan verlangen naar Hem.
Van Hem gaan houden.
Dan doet al het andere er niet meer toe.
Het gaat je om Hem, om Hem alleen.
Hij is je vreugde!

Bron: Dit is mijn passie, Aad Kamsteeg, hoofdstuk1

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!