30/09/2014

Leven uit genade

Leef je geloof, Hillie Snoeijer


















God schenkt ons genade.
Wij hebben niets verdiend en toch schenkt Hij ons het leven.
Maar het valt voor ons niet altijd mee om te leven uit genade.
Heel gemakkelijk denken wij dat we toch iets moeten presteren
om daarmee Gods liefde te verdienen.
Maar dan hebben we het wel mis.
Gods liefde kunnen wij niet verdienen.
Gods liefde is niet gebaseerd op onze daden.
Gods liefde vloeit voort uit wie Hij zelf is.
God houdt van jou, omdat Hij liefde is.

Denk jij dat God meer van jou houdt wanneer jij goede dingen doet?
Of dat Gods liefde voor jou afneemt wanneer jij tegen zijn geboden ingaat?
Weet dan dat jij niks kunt doen om Gods acceptatie te verdienen of te verliezen.
Gods liefde hangt niet van jou en jouw gedrag af.
Al lang voor jij geboren werd, kende Hij jou.
Hij wist wie je zou zijn, Hij kende je slechte momenten.
En toch wil Hij je Vader zijn.
Hij houdt van je, want Hij is liefde.

Leven uit genade zal je leven veranderen.
Je beseft dat je hoe dan ook een kind van God bent.
Je weet je aanvaard door God.
Leven uit genade doet je beseffen dat je niet beter bent dan een ander.
Je kijkt niet neer op anderen, hoe zondig ze ook zijn.
Je gunt de ander dat hij of zij ook Gods genade mag leren kennen.
Leven uit genade laat je verder kijken dan je uiterlijke gedrag.
Het gaat maar niet om een voorbeeldige buitenkant.
Maar het gaat om wat er leeft in je hart.
Leven uit genade doet je reageren op Gods liefde.
Gods liefde roept jouw wederliefde op.
Uit liefde voor God ga je goede werken doen.
En die geven je een innerlijke vreugde.
Leven uit genade doet je beseffen dat je geen recht hebt op een prettig leven.
Tegenspoed en lijden betekent niet dat je niet genoeg je best hebt gedaan.
Ook in tegenspoed blijf je vertrouwen dat God goed is.
Wanneer je leeft uit genade
dan weet je dat je niet bang hoeft te zijn voor God.
Je weet dat Zijn liefde voor jou niet van jou afhangt.
En daarom hoeft God geen bedreiging voor jou te zijn.
Hij houdt immers van jou.

Jezus, niet mijn eigen kracht,
niet het werk dat ik volbracht,
niet het offer, dat ik breng,
niet de tranen die ik pleng,
schoon ik om mijn zonden ween,
kunnen redden, Gij alleen.


Bron: Dit is mijn passie, Aad Kamsteeg, hoofdstuk 3


Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!