12/03/2014

De Heer is mijn herder!

Psalm 23















Wanneer je mensen vraagt naar hun favoriete psalm,
dan scoort Psalm 23 hoog in de gegeven antwoorden.
En terecht, want Psalm 23 is een geweldige psalm.
Het beschrijft op een prachtige manier
dat God om ons geeft en ons alles geeft wat we nodig hebben.

"De HEER is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets.
Hij laat mij rusten in groene weiden en voert mij naar vredig water.
Hij geeft mij nieuwe kracht." (Psalm 23:1-3, NBV)

In geloof spreek ik dit na: mij ontbreekt niets, ook als alles tegen lijkt te zitten.
Ik weet zeker dat ik onder alle omstandigheden oneindig rijk en gezegend ben.
In Christus heb ik alles ontvangen wat ik nodig heb.
God zorgt voor groene weiden en vredig water in mijn leven.
Hij geeft mij vrede en overvloed.
Zoals schapen zich heerlijk voelen in groene weiden en aan vredig water,
zo geeft God mij nieuwe kracht doordat Hij met zijn Geest
in mij woont om mij te troosten en te bemoedigen.

"... Hij leidt mij op het rechte spoor, omwille van zijn naam." (Psalm 23:3, WV)
God wil mij leiden, zodat ik tot mijn bestemming en doel zal komen.
Gods Woord is de leidraad voor mijn leven.
Hij houdt mij op het rechte pad, Hij helpt mij bij beslissingen.
Hij brengt structuur in mijn leven door zijn Woord en Geest.

"Al gaat mijn weg door een donker dal, ik vrees geen gevaar,
want u bent bij mij, uw stok en uw staf, zij geven mij moed." (Psalm 23:4, NBV)

Net als ieder ander kom ook ik wel eens in een donker dal.
Moeilijke levensomstandigheden blijven mij niet bespaard.
Maar in dat dal van tegenslag, moeite en verdriet, is God bij mij.
Wanneer ik in mijn zwakke momenten aangevallen word door satan,
dan is God daar om met zijn stok hem op afstand te houden.
Wanneer ik val, reikt Hij mij zijn staf om me weer op te trekken.
Ik grijp de uitgestoken hand van God als ik gestruikeld ben.
Hij richt mij weer op met zijn sterke armen,
zo nodig draagt Hij mij tot ik weer verder kan lopen.
Moeilijke situaties helpen mij om dicht bij God weg te kruipen,
om veel met Hem te praten en een diepe relatie met Hem te hebben.
Hij geeft mij moed om door het donkere dal heen te gaan.

"U nodigt mij aan tafel voor het oog van de vijand,
u zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over." (Psalm 23:5, NBV)

God geeft mij wat ik nodig heb.
Hij nodigt mij uit voor de maaltijd.
Ik mag bij de Allerhoogste aan tafel zitten.
Hij heeft voor mij een overvloedige maaltijd klaar staan.
Mijn vijanden hebben het nakijken,
want God geeft mij een VIP behandeling.
God heeft mij uitgekozen om mij te zegenen.
Ik ben belangrijk in Gods ogen en daarom zalft Hij mij.
Als een teken van eerbetoon geeft Hij mij een lekker geurtje,
omdat ik voor Hem een gewaardeerde gast aan zijn tafel ben.
Bij Hem voel ik me veilig, geliefd en thuis.

"Uw goedheid, uw liefde ervaar ik, mijn leven lang,
in uw huis mag ik wonen, tot in lengte van dagen." (Psalm 23:6, GNB)

Waar mijn levensweg mij in de toekomst heen zal leiden,
de zegeningen van de Goede Herder zullen met me meegaan,
omdat de Herder Zelf steeds bij me zal zijn.
Daar komt geen einde aan, want zijn zegeningen
zullen ook na mijn dood met me meegaan,
als ik in het Vaderhuis mag wonen en eeuwig bij Hem zal zijn.

Geweldig wat een psalm!
God is de bron van echt levensgeluk.
Hij geeft mij geluk.
En dat geluk kent geen einde.
De Heer is mijn herder!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!