06/04/2016

Brief van Vader (6): Krijgsgevangene

Dearest Daughter; Hillie Snoeijer; Leef je geloof












BRIEF VAN VADER (6): KRIJGSGEVANGENE
 
 Lieve dochter, lieve zoon,

Krijgsgevangene: een persoon die vastgehouden wordt
en beperkt wordt door een tegenstander, vijand of crimineel.

Er is op dit moment een oorlog gaande.
Het is overal om je heen en
er zijn maar weinigen die zich dat bewust zijn.
Toch is ieder persoon - iedereen - een gevangene ervan. 

Oorlog: een strijd of conflict
tussen tegenover elkaar staande krachten

met het oog op een bepaalde uitkomst.

Wat deze oorlog echter anders maakt,
is dat de gevangenen KIEZEN aan welke kant ze staan.
Ze kiezen aan wie ze zich willen onderwerpen.

Gevangene: eigendom van en gecontroleerd door een ander
en van hem afhankelijk zijn voor je behoeften.

De keuzes in deze strijd zijn duidelijk -
gevangene worden van de Heer, je God,
óf gevangene worden van de vijand.
Gevangene van het Licht óf van de duisternis.
Leven óf dood.
Kies voor God.
Niets doen, niet kiezen, is kiezen voor de vijand.

De gevolgen van de keuzes zijn al net zo duidelijk - 
zij die gevangene van de vijand worden,
zullen strijden en strompelend door hun bestaan gaan,
opgeslokt door zinloze dingen,
altijd worstelend tegen hun eigen banden.
Nooit vrij, nooit vol leven.

Gebondenheid: dienstbaarheid of onderwerping
aan een controlerend persoon of macht.

Zij die God kiezen, zullen volledig worden
wat en wie ze bedoeld waren te zijn.
Ze zullen begrijpen en beginnen te streven
naar het realiseren van hun volledige potentieel,
dat groter is dan ze zich ooit kunnen voorstellen.
Ze zullen voelen dat hun hart hersteld is
en hun visie zal duidelijk worden.
Ze zullen rechtop staan, volop levend,
en het pad van hun bestemming gaan lopen.
Ze worden gevoed door kracht en vreugde.
Door gevangene van God te worden, worden ze vrij.

Vrij: bevrijd zijn of het ontbreken van iets onaangenaams of iets dat je bindt.
Vrij: niet het onderwerp van beperking of officiële controle zijn.
Vrij: niet onderworpen of ingeperkt zijn.
Vrij: in staat zijn je te bewegen in alle richtingen.
Vrij: niet beperkt worden of je aan moeten passen aan conventionele vormen.
Vrij: niet toestaan van slavernij.

Iedereen is gevangene.
Velen schieten hun doel voorbij.
Maar niemand is door Mij vergeten.
Kies voor je Vader.

Jesaja 61:1 De Geest van God, de HERE, rust op mij, 
omdat de HERE mij heeft gezalfd tot brenger van goed nieuws 
aan mensen die lijden en worden onderdrukt.
Hij heeft mij gestuurd 
om mensen met gebroken harten te troosten,
voor gevangenen vrijlating uit te roepen
en hen die opgesloten zitten, te bevrijden.

Vorige post uit deze serie: Reactie Gods kind: Het is een keuze

Geschreven en vrij vertaald naar aanleiding van:
"Dearest Daughter, become who you were created te be" van Jeremy Mark Lane. 

Fijn wanneer je inhoudelijk reageert op dit bericht,
zodat we daarmee ook elkaar verder kunnen opbouwen.
Ik vraag je dit bericht te delen met anderen,
zodat vele harten voor God gewonnen mogen worden!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt 
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com, 
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken daarom via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

bol.com Partner
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!